Michel-Leonie.reismee.nl

Ihaha, Senyati & Nata

Vandaag gaan we weer kamperen, dit zal wel weer even wennen zijn na 3 dagen luxe. Na ons te hebben geregistreerd bij de entree gate van Chobe, verlagen we de bandenspanning weer naar 1,5. Waarna we langs de River Front op ons gemakje dieren kunnen observeren. We hopen hier een Luipaard te spotten. Bij aankomst in Ihaha capsite, komen we er achter dat de plekken, douches en toiletten niet van de allerbeste kwaliteit zijn. 's Avonds net voordta de zon ondergaat krijgen we te maken met Baboons. Ze hebben een hekel aan vrouwen en durven dus zeer dichtbij mij in de buurt te komen. Wat ik ook doe (lawaai maken, stenen gooien), het interesseert ze niks. Michel heeft meer succes (voor mannen zijn ze bang) en weet ze gelukkig bij ons weg te houden. Desondanks houden we de ramen en deuren van de auto goed gesloten, want we weten dat ze erg snel kunnen zijn! Na genoten te hebben van een mooie zonsondergang en heerlijk te hebben gebraaid, worden we door onze buren uitgenodigd voor een drankje. Al snel komt er een harde en vooral koude wint. Zo koud is het nog niet geweest. We merken dat het snel afkoelt en besluiten onze tent in te duiken. De Baboons besluiten in de bomen naast ons te gaan slapen. Na wat gekuch en gekibbel van hun, worden ze eindelijk stil. De tent en onze slaapzakken zijn warm, maar het waait deze nacht zo hard dat we geen oog dicht doen. Ik heb zelfs een aantal keer gekeken of de auto niet wegreed door de harde wind (onze handrem, zoals jullie weten van de eerste nacht doet het niet bijster goed). 's Ochtends zijn we het er allebei overeens dat we voor de komende nacht ergens anders zullen verblijven. Ihaha is ons tegengevallen. De Baboons bevestigen dit nog maar eens! Bij het inpakken van de tent en dergelijke zit er ineens een gigantische Baboon op de achterklep van de auto aan onze tas met fruitsappen te trekken. Ik schrik me het apenzuur (haha) en begin lawaai te maken. Maar natuurlijk geen succes...hij kijkt me aan en steekt nog net geen middelvinger op. Wederom heeft Michel meer succes (met geschreeuw en het gooien van stenen, de locals gebruiken een katapult) en weet onze plastic zak met fruitsappen te redden. :)

We besluiten naar Senyati Safari Camp te gaan. Hier kan je kamperen of in een chalet overnachten (na afgelopen nacht hopen we op het laatste). Op de terug weg naar de uitgang van Chobe, zien we voor de tweede keer Wilde Honden, al spelend aan het water. Wat een mazzel hebben wij zeg! Na de bandenspanning bij het benzine station weer te hebben verhoogd, vervolgen wij onze weg naar Senyati Safari Camp. Gelukkig is er nog een chalet met uitzicht op de waterpoel. Bij het zien van dit chalet hebben we beide geen ogenblik spijt. Een goede nachtrust en een warme douche zijn welkom. Aan het eind van de middag komen er grote kuddes olifanten en buffels drinken. De waterhole is 's avonds verlicht.....zo mooi om de beesten ook 's avonds te zien drinken. Je kan er de hele avond en nacht naar blijven kijken. 's Avonds hebben we onze braai gedeeld met twee Duitse mensen die we onderweg al eerder tegen waren gekomen. We staan verbaast over de ervaring die zij hebben qua reizen in Afrika en wat ze allemaal kunnen maken qua eten 's avonds. Hier kunnen we wat van leren! Wat ook zo mooi is in Botswana is de sterrenhemel en de melkweg die je ziet als de zon ondergaat. Zo onbeschrijfelijk mooi!!

's Ochtends doen we het op ons gemakje. We hebben allebei heerlijk geslapen en twijfelen of we verder gaan naar Nata Lodge wat eigenlijk op de planning staat. Ons verblijf in Senyati Safari Camp bevalt ons uitermate goed. We besluiten dan ook om nog een nacht in Senyati te blijven en daarna als stop over 1 nacht in Nata Lodge te verblijven. Na de hele dag lekker rustig aan gedaan te hebben, besluit ik aan het einde van de middag even lekker te gaan slapen. Alleen als ik op bed lig zie ik een mega grootte spin, waardoor ik binnen 1 seconde weer buiten sta. Hij is zo groot dat we besluiten de eigenaar erbij te halen. Hij geeft aan dat het een Baboon Spider is en weinig voorkomt. De spin is gevaarlijk en kan bijten. Middels een speciaal insecten spul dood hij de spin, alleen op het moment dat hij spuit springt hij van de muur richting de eigenaar. Toen stond ik wederom, maar ook Mies binnen 1 seconde buiten.....Kungfu Spider....

Deze avond heeft Michel eindelijk de sterrenhemel en de melkweg op de foto gekregen. Ik moet zeggen prachtig....jammer dat we dit op Kubu Island nog niet beheerden. Afgelopen nacht ben ik meerdere keren wakker geworden om te kijken of de kamer spin vrij was, de eigenaar was blij om te horen dat dit zo was. :0'

Net voor het wakker worden hoorden we een hoop kabaal buiten, en jawel hoor onze prullenbak ging er vandoor. Er zaten twee Honeybaggers in....die hebben lekker gegeten, want gisterenavond hebben we kippenppootjes op!

Na alles te hebben ingepakt en afgerekend te hebben vertrekken we om 08.30 uur naar Nata Lodge. Vanwaar uit ik nu dit verhaal post. Hopenlijk kan ik de laatste nacht nog wat bijwerken....maar verwacht dit niet. Omdat ik het hele verhaal moet overtikken heb ik helaas geen foto's...die komen vast nog wel! We hebben nog 5 dagen en 6 nachten om van dit geweldige Botswana te genieten. We kijken uit naar Nokalodi Tented Camp in Tuli Block, waar we 3 nachten verblijven. We hopen daar toch eindelijk een Luipaard te zien en met wat geluk ook Cheeta's.

Reacties

Reacties

Natasja

Hello Hello,

het lijkt me leuk een xtje langs te komen om jullie verhalen en filmpjes te aanschouwen.
Ik kom dan wel een dagje treinend naar jullie toe.
Lang niet zo opwindend als jullie 4x4:)

Bon Voyage and Enjoy you're last Week...
With lots and lots off leopards and cheetahs
Take Care, Natasja

lijneke

Heb me suf gelachen.wel knap hoor om in de buurt van die spin te blijven.ik was waarschijnlijk al op een ander kampement geweest.zo hard lopend dat je vader het met de auto niet bij kon houden.hahahahaen ja kind wij hebben nu eenmaal geen overwicht op apen.

Hans

Ik mag die baboons wel.

Riet

Wat een verhaal weer doodeng zo'n grote spin maar goed dat jullie de eigemaar erbij hebben gehaald en ja erg rustig slapen daarna lijkt mij ook moeilijk.Leuk hé om weer mensen tegen te komen die je al eerder hebt gezien,gezellig toch?
Geniet van de laatstedagen en tot zondag Riet en Peter xx

Wouter Aukema

Wat leuk om dit te lezen. Mijn vrouw en ik zijn net terug uit Botswana. Komen jullie ook naar de meet&greet van Hans?

jea

ach eindelijk je gelijke gevonden zusssss...je had in ieder geval dan een soort gelijkenis van je vader in de buurt hahaha

Trudi

Wat hebben jullie weer geweldige foto's op jullie blog geplaatst,
Super! !!,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!