Michel-Leonie.reismee.nl

Chobe &Victoria Falls

3 september 2012 Na een heerlijk warme en harde douche zijn we weer zo goed als schoon (op onze zwarte voeten na). Chobe Safari Lodge heeft 4 sterren. De kamers, het eten en personeel is fantastisch. Na al die dagen kamperen vinden we de luxe wel even heerlijk. Het zwembad is een welkome afwisseling na al dat stof. Vandaag besluiten we gewoon wat te relaxen en wat te internetten. Tevens hebben we vandaag een aantal activiteiten geboekt, want de omgeving hier schijnt verbluffend te zijn. We hoeven lekker niet zelf te rijden, maar laten ons overal naar toe rijden en varen.;) 4 september 2012 Na een heerlijk nacht slapen op een bed met een heerlijk zacht matras worden we om 08.00 uur opgehaald voor een day trip naar de Victoria Falls. We gaan dit natuurverschijnsel aanschouwen vanaf de Zimbabwaanse kant. Na de nodige stempels in ons paspoort te hebben ontvangen en ons visum te hebben betaald staan we in Zimbabwe!!! Weer een land dat we kunnen afstrepen. Wat ons direct opvalt is hoe groen het hier is in vergelijking met Botswana. Zo mooi!!! Na een rit van een uur worden we afgezet bij de Victoria Falls, dit is 1 van de 7 natuurlijke wereldwonderen (Aurora Borealis (Noorderlicht), Grand Canyon, The Great Barrier Reef, Mount Everest, Harber of Rio de Janeiro en de Paricutin Vulcano). Terwijl we naar de Falls lopen, horen we het water al naar beneden donderen. Bij onze eerste aanblik, moeten we beide even slikken....wat is dit mooi zeg. Mies zegt, dit is een mooiste dingen die ik ooit gezien heb. Terwijl we langs alle uitkijkpunten lopen worden we nat van de damp die vanuit de watervallen komt opstijgen. Nadat we dit fantastische natuurwonder aanschouwt hebben, besluiten we te gaan lunchen bij het beroemde Victoria Falls hotel (5 sterren...jaja we doen lekker decadent). Als we na de lunch door het hotel lopen, beseffen we pas hoe luxe deze is. Zo luxe dat je sommige ruimtes niet eens durft te betreden met je slippers, terwijl dit gewoon mag. Om 15.00 zijn we opgehaald en terug gebracht naar Botswana. Om dit keer de grens over te mogen, moeten we eerst met onze voeten over een richel lopen, waar een ontzettend smerig uitziende doek in ligt. Als we vragen waarom, krijgen we als antwoord dat er een speciaal goedje inzit om mond-klauw zeer tegen te gaan (vast een wonder middel). Ook de auto moet door een speciale bak heen. Bij terug komst in het hotel staat er een grote groep Botswaanse dansers in het restaurant. Iets wat ik helemaal geweldig vindt, natuurlijk heb ik alles gefilmd!! Hierna hebben we heerlijk gegeten en hebben daarna aan de bar met een Zuid-Afrikaan zitten praten totdat we de laatste gasten waren. Tot nu is 23.30 uur de langste tijd dat we zijn opgebleven....hihi 5 september 2012 Deze ochtend zijn we gestart met een bootsafari over de Chobe River. We hebben enorm veel wild gezien, maar vooral veel visarenden! Verder ook nog Nijlpaarden, Waterbokken, Red Lechwes, Krokodillen, Olifanten, Monitor Lizzard, Impala's, Sabel Antilopen en heel veel verschillende vogelsoorten. Hierna lekker relaxen bij het zwembad tot we om 3 uur een begeleide game drive zijn gaan doen. Wat hebben wij geboft zeg!!!! Eerst hebben we denk ik zo'n 2000 Olifanten op de vlakte gezien (ik maak geen grapje en overdrijf niet...heb het gefilmd), waarna we ook nog 7 Leeuwen, Sabel Antilopen en Hyena's hebben gezien. En als afsluiting van de avond Wilde Honden (zijn erg zeldzaam en waren 5 maanden niet gezien), die zojuist een prooi hadden gedood (Kuddu), welke ze aan stukken aan het scheuren waren!!! Wat een fantastische dag zeg.....eigenlijk hebben we er geen woorden voor. Morgen gaan we nog een laatste boottocht maken en gaan dan op naar Ihaha....kamperen en hopen dat we de Baboons bij ons eten weg kunnen houden.

Trudi

Hoi Mies en Leo, wat een geweldige 3 dagen hebben jullie gehad in Chobe Safari Lodge, heerlijke luxe en alweer geweldige dingen gezien.
Ook de foto's zijn weer prachtig, ben heel nieuwsgierig naar alle foto's en vooral de film.
Nog heel veel plezier de komende dagen, zal wel weer wennen zijn om in de tent te slapen. Groetjes van pa en ma pootje van zizou en zaza xx

Come Along Safari

Het gaat lekker lees ik :))

Gr. Hans

Joke

Geweldig al die mooie foto's en fijn dat jullie ook luxe kunnen beleven heel veel kijkplezier bij de volgende reis geniet er verder van groetjes van ons xxx

Channie

Heb weer met veel plezier jullie verslag zitten lezen. Zo gaaf allemaal!!
Dit wil ik ook, jaloerssssssssssssssss.
Have fun and enjoy!
x chan.

lijneke

Hoi kids,nou we hoeven niet te twijfelen he.Jullie hebben het bere naar jullie zin.Tot nog toe zijn jullie verhalen erg duidelijk,net of we er stiekem een beetje bij zijn.Have Fun maar kijk wel uit he.Gr mams

Riet

Weer een geweldig verslag en wat lekker hé om even ietwat te ontspannen en weer wat luxe te ondervinden.
Nog veel plezier in jullie laatste week.
Liefs Riet en Peterxx

Natasja

Gaaf he,watervallen. Mijn paps en mams zijn ook bij de Victoria Falls geweest. En hebben denk ik bij hetzelfde restaurant gezeten. OP zijn tijd is lekker decadent doen ook Heerlijk;)
Zelfs een douche en een echt bed kan heerlijk Decadent zijn!!!
Afgelopen zomer heb ik de Plitvice watervallen mogen aanschouwen in kroatie. Deze vond ik al heel mooi..
Maar de Victoria Falls zullen wel van een heel ander Kaliber zijn?!. Tevens in Kroatie geluncht bij het Savoy Hotel,dat vond ik ook al erg Decadent!!

Vogels spotten vanuit de boot,een zeer leuke actviteit. En niet alleen vogels spotten,baderende Hippos ook super....

Bye Globetrotters.....................