Michel-Leonie.reismee.nl

Onze eerste dagen in Zuid-Afrika

18,19 & 20 augustus 2012 Na 1,5 jaar voorbereiden (door voornamelijk Michel), gaan we eindelijk onze reis naar Zuid Afrika & Botswana maken. Na alles zorgvuldig te hebben gecontroleerd en te hebben ingepakt zijn we door mijn ouders (Hans & Lijneke) naar Schiphol gebracht. De vlucht van Schiphol naar Zürich verliep helemaal top. Van Zürich naar Johannesburg is ook prima verlopen, maar we hadden helaas geen goede plaatsen. Van de rij met 4 stoelen hadden wij de middelste twee en we zaten net voor de toiletten. Weinig beenruimte dus en elke keer als het toilet open ging een strontgeur. Maar gelukkig geen vertraging, dus al met al mogen we niet klagen. Na ruim een uur wachten konden we door de paspoortcontrole waar we werden opgewacht door een chauffeuse van Bushlore en zijn we naar het verhuur bedrijf van de 4x4 gebracht. Helaas bleek onze reservering niet helemaal goed te zijn doorgekomen. De auto stond klaar (Toyota Hilux 4x4), maar alleen met een koelkast en een tent! Alleen met dit materiaal gaan we het niet redden 4 weken lang. Na ruim 2,5 uur uitleg over hoe we onder andere de tent moeten opzetten, een wiel moeten verwisselen, gaten in de bovenzijde van het wiel moeten repareren, hoe we een hi-jack en een standaard jack moeten bedienen, en het inpakken van alle benodigde spullen konden we eindelijk op weg. Voor de zekerheid hebben we toch maar wat aantekeningen gemaakt hahaha.....wat een informatie zeg! Nu eerst boodschappen doen en tanken. Nadat we de boodschappen hadden ingeladen konden we op weg naar onze eerste bestemming. Helaas gaf de GPS een andere route aan dan de borden, na eerst een half uur op een gravelroad de route van de GPS gevolgd te hebben, werd het behoorlijk stil om ons heen en begonnen we te twijfelen. Uiteindelijk zijn we toch maar omgekeerd om de borden te volgen. Dit had als gevolg dat we pas om 18.45 uur bij onze eerste bestemming aankwamen, De Wildt Shingwedzi Wildliferanch...best spannend. Thuis zullen jullie wel denken 18.45, das toch niet zo laat. Nee dat klopt, maar hier in Afrika wordt het rond half 6/6 uur donker. Wat een prachtige accommodatie is dit zeg!!! Midden in de bush, niemand om ons heen en een groot chalet (wat eigenlijk veel te groot is voor ons twee) met privé zwembad, uitkijktoren en patio met een plek om heerlijk te braaien en naar de geluiden van de bush te kunnen luisteren. Nadat we gesetteld waren hebben we genoten van onze eerste braai. Na een tijdje leek het alsof we mensen hoorden lopen, niets was minder waar, het was een Aardvarken! Deze beesten zijn zeer schuw en tref je niet zomaar aan. Hij behoort tot de Secret 7 ( Aardvarken, Pangolin, Serval, Small Spotted Genett, African Wild Cat, Porcupine (stekelvarken), Civet). Vannacht heerlijk geslapen. Bij het opstaan liepen we om het huis heen, het eerste wat mij opviel is dat ik onze auto miste...dus vroeg daarom aan mies waarom hij de auto verplaatst had. Dit had hij niet gedaan...mysterieus!! Om het hoekje bleek hij wel te staan. Ik kan je vertellen, dat is heel vreemd wakker worden. Waarschijnlijk hadden we de handrem niet goed aangetrokken hahaha wat een mazzel dat de auto niks heeft geraakt!!!! Na een lekker ontbijt eerst maar eens genoten van ons uitzicht op de uitkijktoren. Wat een mooie vergezichten en wat een rust. We voelen ons direct alweer helemaal thuis. Vandaag een 2 uur durende rondleiding over het terrein. Bij aanvang van deze rondleiding werd ons gevraagd of we een cheetah (in dit geval Zulu) wilden aaien......natuurlijk willen we dat! Wat een bijzondere beesten zijn dit toch, het geknor de ademhaling en de spiermassa die je onder je handen voelt bij het aaien....fantastisch!!! Hierna heerlijk genoten van de rust bij het zwembad, waar we tevens ons eerste reisverslag hebben geschreven. Straks nog even een game drive en vanavond weer heerlijk braaien, we zijn benieuwd naar de dag van morgen. 21 augustus 2012 Zojuist hebben we een cheetah run meegemaakt, hierbij wordt op een groot stuk veld een snare met lokmateriaal voortgetrokken waar de cheetah achteraan rent. Wow....wat zijn deze beesten snel. Michel kon direct goed zijn camera testen. Dadelijk de spullen in laden en op naar Marakele National Park!

Bert en Joke

Zo kort in Afrika en dan al zoveel meemaken.Wat een mazzel van de auto dit zal jullie niet weer gebeuren.
Hoe is het weer daar ik denk aan de foto's te zien lekker weer.
Tot de volgende info veel plezier xxx

Trudi

Jullie hebben al heel wat meegemaakt in die paar dagen.
Hopen dat de gsm jeullie verder wel de goede weg wijst.
Heel leuk dat er ook foto's bij zijn, dan hebben we alvast een idee hoe jullie er bij zitten en wat jullie zoal hebben gezien.
Geniet er maar van liefs pa en ma

Shirley

Wat een gedoe zeg.....maar jullie willen avontuur?? Ja dan krijg je avontuur ;-) leuk om jullie reis op deze manier te volgen. En nu lekker genieten!!
Xxx

Chantal

Klinkt geweldig, super gave foto's!!!!
Geniet maar lekker van dit prachtige avontuur.
Liefs channie

Jeroen

Fantastisch met die 4x4 .... haha ik zie het al helemaal voor me! Staat ineens die auto een stuk verder op! Eerste foto's zien er leuk uit!!! Veel plezier en avontuur nog !!!! PS Succes met het vinden van de handrem !

het leukste zusje allertijden

kan eigenlijk maar een woord zeggen JALOERSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!

ben benieuwd naar de rest en doe voorzichtig en vooral geniet ervan

John van de Pas

Mooi, leuk, spannend ....... geniet ze vooral!!

aad en corrie

hallo Michel en Leonie,

Ik heb net jullie eerste berichten gelezen en de foto's gezien , corrie wil ook wel zo een poesje (lynx) ,mooie plaat .
Nog veel plezier daar en geniet van de braai ,

groetjes
Aad en Corrie

Leo

Efkes op afstand roepeuh...: Einheuveuh, de geakste....boereuh, boereuuhh!!....eneuh enjoy your trip deep down in Africa! Greetz....

wil en guit

geweldig wat je allemaal al gezien hebt ,maar geniet er van ik ga jullie foto,s bekijken
groetjs wil en guit

Michael

Wat verhalen al zeg! Ik zie het nu al voor me hoe michel een band gaat verwisselen hahaha... Veel plezier!

lijneke

hoi kids.zit met plezier jullie verhalen telezen.Heb je mijn raad nog ontvangen Michel?bij een poel handrem aantrekken he,kan een krokodil in zitten.denk dat jullie volop aan het genieten zijn.en weer een hoop ervaringen opdoen.Nogveel plezier ben benieuwd naar jullie volgende verslag.dikke kus Hans en lijneke

Suzanne en Ivar

Hoi leo en Mies,
Wat een mooie verhalen nu al.
We zitten nu op Schiphol en hopen wel hier en daar op de hoogte te kunnen blijven van al jullie avonturen. Wij gaan genieten en hopen dat jullie dat ook doen.

Groetjes van ons

Diana

Gewéldig zeg. Op afstand zit ik mee te genieten.
Waarom ik zo moest lachen, vroeg onze Benjamin achter me. Dat was het moment waarop ik over de auto zat te lezen. Ik zie het plaatje voor me.

Fijne tijd verder!

lijneke

Hoi je vader heeft net ook alle verhalen zitten lezen.
Reactie hadden ze niet gewoon naar de dierentuin kunnen gaan?
Hoe dom kan iemand zijn he.......................

Natasja

Hallo Michel en Leonie,

ik begin net aan jullie reisverhaal. Een kopje koffie erbij en effe lekker lezen en wegdromen over Afrika.
Een land waar je alleen naar toe kunt gaan, als je als persoon avontuurlijk flexibel bent ingesteld. De reis verloopt vaak niet volgens plan en een avontuur maak je er zeker mee.

Zo'n slechte plek in het vliegtuig heb ik zelf nog niet meegemaakt. Wel heb ik eens bij de nooduitgang gezeten direct bij de toiletten. Iedereen in het vliegtuig tref je daar tijdens een 8 uur durende vlucht twee keer en je rugleuning kan er niet naar achteren;0)

En zo heb je ineens een andere kampeeruitrusting dan volgens plan. Misschien wel praktischer.
Wat kijk je raar op wanneer de auto niet staat,waar je deze hebt achtergelaten (humor)

Het klinkt,super!