Michel-Leonie.reismee.nl

Wat info over Botswana!

Botswana:

De Makgadikgadi Zoutpannen, Okavangodelta, Kalahari, Chobe National Park, de adembenemende Victoriawatervallen, oftwel Mosi oa Tunya 'de rook die dondert'. Al deze vijf bestemmingen is zoals ze in Afrika zeggen; 'wat'n mens moet sien voor jij doodgaan'. Op 18 augustus gaan wij het grote avontuur tegemoet. Met een Toyota Hilux 4x4 en een tent op het dak zullen we vier weken door Zuid-Afrika & Botswana trekken. In vier weken tijd leggen we circa 3200km af. Avonden bij het kampvuur, waar we lekker zullen braaien, 's nachts het gebrul van leeuwen om je heen, slapen bovenop de auto op campsites zonder omheining, vliegen boven de Okavangodelta, en overdag op zoek naar de big five.

Safari in Botswana is een once-in-a-lifetime experience. Het landschap is ongerept en gericht op kleinschalig toerisme. Deze keuze voor natuurbewaring maakt Botswana absoluut uniek. De troepen olifanten die naar de altijd aanwezige waterbronnen van de Chobe trekken, het rijke dierenleven in de Okavango Delta waar de waterstand de natuur regeert en de droge woestijngebieden van de Kalahari en Makgadikgadi waar één regenbui het leven volop in gang brengt: nergens beleef je het ritme van de natuur zo intens als in Botswana.

Botswana, officieel de Republiek Botswana (Engels: Republic of Botswana, Tswana: Lefatshe la Botswana) is een geheel door land omgeven land in het zuiden van Afrika met 2.098.000 inwoners.[4] Het grenst aan Namibië, Zimbabwe, Zambia en Zuid-Afrika. Het vroegere Britse protectoraat Bechuanaland nam de huidige naam aan na de onafhankelijkheid in 1966 en is qua grootte vergelijkbaar met Frankrijk. De Botswanese economie - een van de meest robuuste van Afrika - wordt gedomineerd door de diamantindustrie. De hoofdstad en grootste stad van het land is Gaborone en ligt in het zuidoosten van Botswana.

Diana (schuurmanski)

Jeetje, wat een gewéldige reis hebben jullie in het vooruitzicht. Klinkt spannend en avontuurlijk en bijzonder en, nou ja, gewéldig dus.
Nog 2 nachtjes slapen.
Alvast een goede reis gewenst!
Ik ga jullie volgen...............

Michel

Dankjewel Diana! Leuk!

Come Along Safari

Ik lees wederom een 'ernstige fout' in de tekst op deze website welke ik toch wel even wil corrigeren:

"Safari in Botswana is een once-in-a-lifetime experience".

Dit is niet waar! Je komt zeker nog eens terug!

Gr & Suc6,
Hans

Martijn

Als dit geen avontuur wordt. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en foto's!! Oh en doe wel voorzichtig hè ;).

Michel

Hahaha dat zal zeker waar zijn Hans! Bedankt ook, gaat vast lukken!

Bedankt neef en we gaan ons best doen! ;)

irma en petra

tsjonge wat een geweldige reis!! we worden door mama op de hoogte gehouden in de apotheek. Goede reis!!